Thema's

Thema's
 

TORO maakt alle opleidingen op maat van uw organisatie, een afdeling en zelfs van de individuele deelnemers. Voor volgende thema's en meer kan u bij ons terecht:


Assertiviteit - Coach de coachCoaching - Communicatie Functioneringsgesprek - 

Klantgerichtheid - Leidinggeven Omgaan met klachten - Prospectie -

Teambuilding - Timemanagement  - Verkoop

 

 

Is er geen specifiek onderwerp, maar u wil wel kennismaken met TORO?
U heeft een ander onderwerp in gedachten waarin u uw medewerkers beter wilt laten worden?


Geen nood... TORO gaat niets uit de weg zolang het over interactie tussen mensen gaat.
Laat
hier gerust uw gegevens achter en we nemen contact met u op binnen de 48u.

 

Assertiviteit
 

Assertiviteit wordt vaak verward met agressiviteit. Uitspraken als “Ik heb het hem eens goed gezegd!” of “Nu zal zij het geweten hebben!” zijn vaak een uiting van frustraties en de meesten denken dan dat ze assertief zijn.
Anderen laten alles op zijn beloop. Assertief zijn heeft voor hen geen zin, want ‘uw goede relatie zou misschien wel eens verloren kunnen gaan’ en ‘uiteindelijk is het allemaal zo erg niet'.
Assertieve mensen zeggen wat ze van een bepaalde situatie vinden én houden daarbij rekening met de mening van de gesprekspartner.
In deze opleiding worden de regels van assertiviteit ingeoefend, aangepast aan en rekening houdend met de omgeving en de situatie van uw medewerkers en de wens van de organisatie.  Meer info?  Klik hier!

                                                                                                                                         terug                                       

 

 Coach de coach


Wat is het? Wat komt er allemaal bij kijken? Hoe bereikt u successen van uw coachee?
Dit onderwerp leent zich perfect om te leren hoe u talenten van medewerkers kan aanboren en ontwikkelen, dit op basis van een gelijkwaardige gesprekspartner én evaluerende baas. Interactie met jouw medewerkers is hierbij van primordiaal belang.
Het analyseren van situaties, het in kaart brengen én tot uitvoer brengen van oplossingen brengen we hier in de praktijk.
Wilt u te weten komen hoe u het beste uit uw medewerkers haalt en er zo voor zorgt dat uw medewerkers zichzelf motiveren, klik dan hier.

                                                                                                                                                                                               terug                                                                                                                                   

 

Coaching

 

TORO kan ingezet worden om één van uw medewerkers of een heel team te coachen.
Zo’n traject is steeds verspreid over de tijd. Idealiter nemen de coachingssessies niet meer dan een halve dag in beslag. Dit om zowel de praktische als de mentale belasting niet te groot te maken. Een coaching is immers zeer intensief, maar het resultaat is vele malen groter dan bij een gewone training. Alle onderwerpen kunnen hier trouwens aan bod komen: Assertiever worden? Meer verkopen? Doelgerichter prospecteren? Leren enthousiasmerend presenteren? 
Het kan allemaal!
Benieuwd hoe u dit kan inschakelen? Klik op deze link en vul vandaag nog uw gegevens in!

                                                                                                                                         terug            

 

Communicatie


We communiceren dagelijks, maar staan niet meer stil bij de manier waarop we het doen en soms nog veel minder bij de impact die dit heeft op ons imago.

Wat is communicatie? Hoe worden misverstanden vermeden? Hoe communiceer ik met andere ‘persoonlijkheden’. Het zijn maar enkele van de onderwerpen die we hier kunnen aansnijden.
Zoals altijd: op maat van uw bedrijf! We bespreken hoe u vandaag communiceert en welke doelen u voor de toekomst wilt bereiken. Aldus kunnen we de toekomstige communicatie vorm geven en aanleren aan uw medewerkers.
Klik hier voor meer info.

                                                                                                                                         terug

 


Functioneringsgesprek


Vele organisaties en managers willen dat hun medewerkers steeds beter worden. Om dat te bereiken worden o.a. functioneringsgesprekken georganiseerd. Jammer genoeg, is dit in de praktijk vaak ‘een gesprek tussen de soep en de patatten’, àls het er al van komt...ofwel is het een verdoken evaluatiegesprek.

Vooral om deze laatste reden, houden de meeste medewerkers er helemaal niet van.
Bent u ook geïnteresseerd om te bekijken wat u op vandaag doet en hoe u dat kan optimaliseren? Of wil u starten met functioneringsgesprekken en daarbij de motivatie van de medewerkers heel hoog houden?
Klik dan hier en we maken een afspraak om uw situatie te leren kennen en te weten welke stappen we kunnen zetten om u hierin te begeleiden.

                                                                                                                                                 terug

 

Klantgerichtheid

 

‘Klant is Koning’ is een spreuk die reeds vaker wordt gevolgd door ‘en ik ben Keizer’...
Van een goede ingesteldheid kunnen we dan moeilijk spreken. Toch is er iets voor te zeggen... je moet niet springen omdat een klant iets vraagt.
Klantgerichtheid is voor TORO ervoor zorgen dat de klant centraal staat in de beslissingen die je neemt én dat je hem dat ook toont, op allerlei manieren.
Dit vergt echter veel energie. Het is immers niet ‘normaal’ dat je dit in je hebt zitten.
MAAR, het goede nieuws is... je kan het aanleren om positief te denken en ervoor te zorgen dat je éérst aan de klant denkt, zelfs al komt die vlak voor je middagpauze binnengewandeld en is zijn vraag niet op één-twee-drie opgelost.
Wilt u uzelf en de medewerkers nog gevoeliger maken voor de acties die ze nog meer kunnen doen of bent u benieuwd hoe u met een klein ‘extraatje’ toch anders bent dan anderen?
Laat het ons hier weten en we nemen binnen de 48 uur contact met u op.

                                                                                             

                                                                                                                                       terug

 

Leidinggeven


TORO houdt niet zo van het woord ‘baas’...het klinkt ons ‘te bazig’, ‘te dominant’, ‘te hard’. Als men het woord ‘baas’ gebruikt, bedoelt men veelal...een bullebak.
We zijn eerder voorstander van de coach die leiding geeft aan zijn team, maar daarbij zijn karakter behoudt. Met heel eenvoudige technieken en inzichten kan een natuurlijke ‘baas’ opstaan: doortastend als het moet, begripvol als het kan...

Wat is leidinggeven? Hoe kan ik me aanpassen aan mijn medewerkers en hun karakter en daarbij ook hun rentabiliteit verhogen? M.a.w. hoe pas ik me aan elke situatie aan als ‘coach’...
Klik hier om meer te weten te komen en uw eigen manier van coachen en ‘baas’ zijn te optimaliseren. 

 

                                                                                                                                      terug
 

Omgaan met klachten


“Hoera, een klacht!” zou de eerste bedenking moeten zijn als die zich aandient.
U hebt nu immers de kans om er iets aan te doen. In dit onderwerp krijgen volgende vragen een antwoord:  Wat is een klacht in wezen?   Wat wil de klant écht zeggen tegen mij?
Wat doet het met mij en wat straal ik daarbij uit?  Wanneer moet ik de klacht opgelost hebben?    Is deze klacht het begin van een reeks?   Wat als de klant mij de huid vol scheldt waar anderen bij staan?  Hoe kan ik een klacht omtoveren in een opportuniteit of meerverkoop?  Hoe worden de grootste klagers uw eerste ambassadeurs?   ...

Er zijn uiteraard nog heel wat andere vragen die u kunt bedenken bij dit onderwerp.
Heeft u al vragen of bespreekt u graag hoe u uw aantal klachten naar beneden kunt halen? Dan bent u hier welkom! Om klachten te vermijden, beloven wij u alvast antwoord binnen de 48 uur!

                                                                                                                                      terug

 

Prospectie


Prospecteren van mogelijke klanten is geen makkie. Het is een kunst op zich.
Weinigen doen het echt graag, want de druk van het presteren weegt enorm, zeker bij koude prospectie.
TORO laat uw medewerkers ervaren dat ‘niemand op hen wacht, maar iedereen hen verwacht’, zodat ze prospectie eerder als een ‘spel’ ervaren en zo hun motivatie én resultaten hoog houden.
Een juiste doelgroep kiezen, zo efficiënt mogelijk omgaan met de te besteden tijd, de gesprekken aan de telefoon en tijdens een afspraak zo kort mogelijk houden, steeds vertrekken vanuit het verhaal van de klant... het zijn maar enkele van de vaardigheden die we hierbij kunnen inoefenen.
Elke sector is verschillend en elk product heeft zijn eigenheid. Bent u al nieuwsgierig hoe we de vaardigheden kunnen ontwikkelen terwijl we rekening houden met uw specifieke situatie, klik dan hier.

                                                                                                                                      terug
 


Teambuilding


Samen met de kajak de Lesse afvaren of een fietstocht door de Ardennen of de Kempen ondernemen, het zijn leuke activiteiten om een groep te smeden.
TORO wil bij teambuilding echter vérder gaan, maar slechts zo ver als u wilt.
Het plezier is hierbij het gevolg van de activiteit, niet het doel op zich. Zo kan er een nieuwe strategie uitgetekend worden met uw medewerkers, zodat ze gedragen is door iedereen.
Op het einde van een opleiding een activiteit organiseren waarbij we de opgedane kennis in groep tonen aan elkaar en dus per definitie nog eens extra inoefenen...
Of uw medewerkers, die elkaar vooral per mail en telefoon contacteren ook eens uitgebreid laten netwerken met elkaar, om zo de motivatie en de effectiviteit te verhogen...
Het kan allemaal!
Wilt u graag weten hoe we ‘Teambuilding’ voor u kunnen invullen?
Laat hier gerust uw gegevens achter en wij contacteren u.

                                                                                                                                      terug

 

Timemanagement ... uw Priori-TIJD!


In deze jachtige wereld moeten we altijd klaar staan voor onze collega’s, bazen, kinderen en zelfs facebookvrienden.
Mensen sturen een sms om u te zeggen dat ze een bericht hebben ingesproken, want dat ze nog geen antwoord hadden op hun mail die ze deze ochtend verstuurden...herkent u het?
“Druk, druk, druk”, is vaak het antwoord als u vraagt hoe het met iemand gaat.
Welnu, als je dat 3 keer kunt zeggen, dan héb je het niet druk! Het is geen uitspraak van TORO, maar van Theo Maassen, één van Nederlands beste cabaretiers.
Bij dit onderwerp laten we eerst en vooral inzien dat u niet altijd alles moet laten vallen als er iets gevraagd wordt. Terwijl we dat knopje zachtjes omdraaien, bekijken we de tijdsbesteding van u en uw medewerkers en bespreken we waar de grote tijdvreters zitten.
Ze leren hierbij ook hun agenda beter in te delen en vooraf rekening te houden met externe factoren.
Het ultieme doel is: tevredener medewerkers én een grotere efficiëntie, dus betere resultaten voor de organisatie.
Hoe we dit aanpakken, is elke keer weer anders. Heeft u interesse om te horen hoe we dat bij u en uw organisatie kunnen aanpakken, laat het ons dan hier weten.
En Timemanagement-gewijs laten wij u alvast weten dat we u binnen de 48u antwoorden.

                                                                                                                                      terug

 

Verkoop


Een organisatie staat en valt met de verkoop die het realiseert. TORO is zelf een HarTSelling organisatie. Dit omdat we absoluut geloven in het feit dat iemand die pusht, wel sneller resultaat behaalt, maar zelden een stabiel klantenbestand opbouwt.
Open vragen leren stellen, zodat je de klant echt ként;
Doorvragen, zodat je echt wéét wat de klant bedoelt;
Uw producten of diensten enten op de wereld van uw klant;
Enkel verkopen wat de klant nodig heeft, niet wat hij vraagt;
In de opvolging steeds klantgericht denken;
Een niet-verkoop als een opportuniteit voor later zien en niet als een mislukking;
...

Nog vele andere vaardigheden komen hierbij aan bod. TORO gaat er prat op steeds praktijkvoorbeelden uit de leefwereld van uw organisatie en medewerkers te gebruiken, zodat ze deze vaardigheden ook meteen kunnen toetsen aan de praktijk.
Ontdekt u graag hoe uw organisatie aan HarTSelling kan doen?
Klik hier, maar niet te harD...We antwoorden u graag binnen de 48u.

                                                                                                                                      terug